måndag 29 oktober 2007

Tomt och ledset

Nu är det tyst och tomt och färre pussar än vanligt hemma hos Krantzarna. Hasse drog efter en katt i eftermiddags och blev påkörd av en bil. Dagmatte ringde oss och vi möttes inne på Djurakuten, men det gick inte att göra något. Han dog nästan omedelbart när han blev påkörd och hann troligen inte känna något, vilket känns s0m en tröst om än liten. Särskilt när det gäller Hasse som var så väldigt känslig när det gällde allt som gjorde ont.

Det var inte förrän vi fick Hasse som vi verkigen förstod hur olika två hundpersonligheter kan vara, trots att de är samma ras. Och även om vi förstås är glada att vi fick åka hem med Tage iallafall, så blir det väldigt tomt utan Hasse. Vi har nog inte riktigt förstått det ännu, utan väntar oss fortfarande höra hans små tassande steg så fort vi äter ett äpple eller grejar med mat i köket. För att inte tala om hur jag kommer att sakna hur han kommer och bökar sig tillrätta i min armhåla om nätterna. Och de intensiva pussarna när han kom in efter morgonpromenaderna med husse.


Den här bilden tycker jag är Hasse i ett nötskal - uppmärksam och försöker förstå även om det inte alltid är så lätt att få ihop alla intryck. Och han var en riktig liten hussegris så det passar bra att han värmer sig under husses kofta när vi är på torpet och inte hunnit få upp värmen i spisen ännu.

17 kommentarer:

morsan sa...

*kramar om*

Anonym sa...

Näe, vad ledsamt. All sympati. Jag är jätteledsen, både å era vägnar och av den stora sorgligheten. Fan också. Kramar (och tårar). <3 /LM

Lisa sa...

Åhhh vilken fin bild!
Kram Lisa & Timo
*tårarna slutar inte att trilla*

Anonym sa...

Åh nej, vad tråkigt!

Anonym sa...

Nej nej nej nej!!! Och det �r ju precis just det d�r man �r s� himla r�dd f�r (katt- och bilkombinationen allts�. Uhu nu sitter jag och lipar p� jobbet med. Efter att ha f�rlorat en och annan fyrbening i mitt liv s� vet jag hur ont det g�r och hur tyst och tomt det blir.
Tusen tusen kramar!
/maria (astrud)

Anonym sa...

Ååååååå, vilken underbar bild!! Så mycket Hasse, så fin. Sorgen och saknaden är så stor, och det gör ont!!
Tänker på er så mycket!

Jag och micro finns en "hojt" ifrån, och vi är snabba som blixten om ni vill.

Sköt om er!
Många många kramar
Anette

Anonym sa...

Oh fy och nej och vad tårarna rinner. Sitter här på jobbet och snorar och ingen förstår varför. ohfy fyyyy fyy..jag kan inte läsa detta. Jag blir så lessen så det gör ont i hela magen på mig. Stackars er.
Slängdes tillbaka till 28 mars direkt när Hugge blev påkörd. Innan jag visste vad som hänt och hur och när och var. jag kan bara skicka tusen kramar och klappar och hoppas att Hasse tittar ner på oss från Hundhimlen. Där katterna är många och lättfångade.....

Stor kram från oss

Anonym sa...

Näe gumman! Va tråkigt för er!! :( Det är ju stora skräcken! Tänker på er!
Kram!! /sanna

Anonym sa...

Ånej, han som var så söööt... tårarna rinner...

Ina sa...

Åh nej!! Så otroligt sorgligt!!!!!!
*kram*

Jag minns precis hur det var när Jack dog. Det var hemskt!

Fy så sorgligt. :-(

Victoria sa...

FY, varför ska sånt få hända!?!

Anonym sa...

Beklagar sorgen.

Underbart vacker bild på Hasse.

Anonym sa...

usch och fy, så sorgligt! ta hand om er...
/jenny

Lindas trädgårdsblogg sa...

Flashback. Jag har varit med om exakt samma sak :-( Stelnade till och rös i hela kroppen när jag läste detta. Jag är oerhört ledsen för er skull. Hasse kommer att lämna ett tomrum efter sig. Kram till er i sorgen.

Anonym sa...

*snörvlar*

Anonym sa...

Jag förstår det inte, det kan inte vara sant, Hasse död, det kommer liksom inte in i mitt huvud...

Just nu tänker på hur hemskt det måste vara för dagmatten att se Hasse bli överkörd och tage vad tomt det måste vara för honnom när inte lillbrorsan kommer och kasar sig på honom när Tage vill sova men framförallt Emma och Martin Hur tomt och ensamt det är, tro mej jag vet...

Anonym sa...

Jag beklagar verkligen. Å så sorgligt. Många kramar från Susanne/MBF