söndag 7 oktober 2007

Det går åt rätt håll

Idag mår jag äntligen bättre! Inte så att jag vågar ropa hej riktigt än, men jag har iaf klarat mig utan nässprej ända sen halv sju i morse. Och lite piggare känner jag mig också. Dock har jag inte vågat utmana ödet alltför mycket utan hållit mig i stillhet trots det fina vädret. Pojkarna (alla tre) har dock varit ute med Micro och A på härlig promenad. De fick springa lösa och busa nere vid utebadet som är stängt för säsongen.

Det känns skönt att vara piggare och till och med orka laga mat igen. Till lunch blev det soppa på broccoli och grönkål, med ägghalvor och rädisor. Soppan blev dock lite lös så äggen sjönk, men gott var det ändå.

Nu jäser en omgång pappabröd (den här gången med mindre fullkorn så nu hoppas jag på mindre platt resultat) och på spisen står en tomatsås och väntar på att bredas på pizza. Doftsinnet är ännu lite avtrubbat, men tack och lov inte helt borta.

Nu ska jag dock passa på att vila igen medan degen jäser.

Inga kommentarer: