fredag 5 oktober 2007

Sova, sova, säng, säng, säng...

Efter två dagars jobb (mot bättre vetande) är jag tillbaka på soffan. Pojkarna har fått gå halvdag hos dagmatte och har precis kommit hem efter långpromenad. Själv har jag sovit, läst, snutit mig och hostat. Dock har jag kunnat dra ner lite på nässprejandet, vilket känns bra.

I posten kom en spännande avi och eftersom jag kände mig lite piggare efter allt vilande tyckte jag att jag kunde gå till Tempo och hämta ut det. Det gick bra, men aldrig har Tempo känts så långt borta och aldrig har jag nog gått så sakta. Men nu är nyfikenheten stillad iaf och på fönsterbrädan ligger en solcells-driven ficklampa (med diodlampor så den lyser läääänge på en laddning) i present från familjen A-W. Tack! Den ska få bo här tills i sommar då den ska få tjänstgöra på torpet.

Den envisa förkylningen leder till inställd middag hos HAJ imorgon, och även inställt besök på Centralbadet med C-syster. Jag som sett fram emot det så! Men blir jag helt slut av att gå till Tempo är det troligen ingen bra idé att släpa sig iväg vare sig till det ena eller det andra.

Nu ska jag lägga mig på soffan igen, svepa nya pläden om mig (som är varm och go men tyvärr hårar ännu) och läsa ETC som kom med posten idag.

Inga kommentarer: