onsdag 17 oktober 2007

Dumma höft, del 2

Som jag berättade förut så har jag och M bytt sida i sängen för att jag började få ont i ena höften. Eftersom jag helst ligger med ansiktet utåt så blir det ju så att jag mest ligger på samma sida. Att byta sida funkade alldeles utmärkt och jag har varit värkfri sen dess. Ända till igår då den andra höften börjar krångla! Har känningar av det idag också, även om det inte är lika illa som det var med första höften. Inte än iaf.

Helst vill jag ju sova på mage, men det tycker inte knodden om utan börjar sparka efter mer plats. Jag försöker att sova på rygg men det är ju så obekvämt att så fort jag somnat så vänder jag mig på sida igen. Så nu återstår tre alternativ:

1: att skära hål för magen i madrassen
2: att Martin sätter klockan på ringning och vänder på mig med jämna mellanrum
3: att blåsa upp luftmadrassen i arbetsrummet och prova om det går bättre på den eftersom den är mjukare

Martin har hittills dissat alternativ 1 och 2 (undrar varför?) så om det inte blir bättre de närmaste dagarna får jag väl flytta till arbetsrummet istället. Vi har en rätt hård säng så det kan hända att det blir bättre av mjukare underlag. Men lika mysigt är det ju inte. Får väl ta med mig nån av småkillarna som sällskap...

6 kommentarer:

Hanna vilsen i pannkakan sa...

Jag tycker att alternativ 1 var bra! Män vet inte hur obekvämt det kan bli men härda ut det är snart slut!!

Unknown sa...

Det kan ju vara lite foglossning? Jag körde med kudde mellan knäna för att sova bekvämare. Kunde inte sova på rygg för då tryckte livmodern på kroppspulsådern och jag höll på att svimma-....

e sa...

cecilia: jo det kan det vara. Men kudde mellan knäna hjälper nog inte - jag får ont i den höft jag ligger mest på. jag tror på mjukare underlag och Malin trodde att det kunde hjälpa att stretcha också. Men just nu är det -peppar, peppar- bra :-)

Ina sa...

Jag vet allt om hur det känns att ha ont i höfterna och inte kunna sova under graviditeten.

Mitt trick var helt klart ett gäng med kuddar. När det var som värst hade jag en kudde vid höften som jag låg på, två mellan knäna, en mellan armarna och en till huvudet.

Ni kan inte testa att byta plats i sängen lite oftare då?

maria sa...

Lägga luftmadrassen i sängen? så slipper du arbetsrummet, menar jag.

e sa...

ina: jo jag får bulla upp med kuddar och byta sida oftare. Men just nu har jag faktiskt inte ont alls. Hoppas det håller i sig!

Maria: luftmadrassen är tyvärr en i jätteformat. Men jag kanske skulle kolla upp vad en mjukare bäddmadrass skulle kosta.