måndag 29 oktober 2007

Höstlöv och bäää

I helgen åkte M till Zurich för att hälsa på Calle. Själv åkte jag med pojkarna till torpet och njöt av höstväder, lilla Isabella, julmarknad och fårull. Vi bodde hos M-kusinen för att slippa ägna timmar åt att elda, och pojkarna var så nöjda med att få busa med Ronja hela dagarna.

I bilen på väg söderut kände jag plötsligt en liten men distinkt knäpp på nedersta revbet på höger sida. Första fullträffen från knodden! Jag blev tvungen att ringa M på en gång och rapportera att hans thai-boxningsträning verkar ge resultat i nästa generation :-)

Helgens fokus låg på att testa tova något av ullen från M-morbrors får. Vi hade lånat kardor och fick god vägledning av födelsedagsboken från ToL. Det var riktigt kul, även om resultatet inte är så användbart kanske. Men det stod klart och tydligt i boken att man skulle börja med provlappar!

Jag kan helt klart tänka mig att göra fler försök nu när vi lärt oss ett och annat och kanske fått in snitsen lite. Ull finns det ju gott om, och mer lär det bli. Eftersom vi tingat ett lamm till slakten så vore det en extra (och bisarr) bonus att kunna ställa fram lammgrytan på ett underlägg av ull från just det fåret ;-)

Inga kommentarer: