måndag 22 oktober 2007

Hej foglossning...

...eller det antar jag iallafall att det är? Lite svårt att veta när man aldrig har haft det förut. Men hur som helst så tror jag såhär i efterhand att det var en dum idé att ta långpromenader med många backar igår, efter att ha varit stilla i flera veckor på grund av förkylningen. Det kändes bra först men sista biten hem var jobbig, särskilt uppför, och när vi kom hem fick Martin hjälpa mig av med skorna. Men det var gott och trevligt hemma hos ToL så det var det värt!

I dag har det känts bättre igen, åtminstone tills jag fick för mig att det var en bra idé att springa till bussen. Någonstans visste jag att det antagligen inte var så bra, men när bussen fick rött ljus trodde jag att jag skulle hinna med om jag sprang. Jag kan säga att det gjorde jag inte (eftersom busschaffisen vägrade se mig) och även om jag hade gjort det så hade det inte varit värt det ändå. Sedan dess har jag nämligen vaggat fram i låååångsamt tempo vilket är väldigt frustrerande.

Nåja, nu är det iallafall färdigsprunget för min del. Jag får väl hålla mig till promenader istället och hoppas att det blir bättre. Cykling går också bra, men tyvärr ska man inte simma bröstsim heller (vilket är det enda simsätt jag ägnar mig åt) så det ryker också från listan. Jag som just skulle komma igång efter förkylningen! Men å andra sidan har jag mått väldigt bra fram till nu, så jag kan inte klaga direkt. Förhoppningsvis är det lite bättre igen imorgon, så jag kan gå i lite mer normalt tempo iaf.

1 kommentar:

Ina sa...

Vattengympa för gravida gick jag på, på min sjukgymnastik och det var superbra för foglossningen!!