tisdag 2 oktober 2007

Prosit igen

Kontorsförkylningen som går från kollega till kollega har nu stannat ett andra varv hos mig. Den ende i vårt rum som klarat sig (hittills) är chefen mittemot och han hävdar att en portion Vindaloo effektivt tog bort alla symtom. Fullt så långt har jag inte gått i min jakt på att bli frisk, men däremot har jag blandat ner ett stort antal pressade vitlöksklyftor i smörgåsmargarinet. Jag kan inte påstå att jag direkt känner någon stuns när jag äter det (på rostat bröd, ej direkt ur paketet!) men att döma av eftersmaken som sitter kvar i timmar så är mängden vitlök nog. Bättre känner jag mig också. Det är andra dagen hemma och imorgon är jag nog tillbaka på kneget igen.

I helgen har vi haft flera trevliga nattgäster inför Lidingöloppet. Tyvärr blev jag sen till hejandet och missade målgången. Men å andra sidan förbättrade både M och morbror sina tider med flera minuter så det kanske var lika bra att jag inte var där och frestade dem att stanna och prata lite...

På söndagen hade jag försenat födelsedagsfika för familjen, eftersom mamma o pappa också var nere. Kände mig tyvärr rätt hängig redan då, men det var trevligt ändå. Jag hade bakat chokladkakan från Kryp in men tyvärr inte i tillräckligt god tid så den hade inte hunnit stelna ordentligt i mitten. Men som systerdotter M uttryckte det: "det smakar inte smet, det smakar god smet". Igår hade kakan perfekt konsistens så jag frös in resterna till framtida gäster och gör en mental notering om att alltid baka kakan dagen innan i fortsättningen.

Nu ska jag vila på soffan en stund igen. Och snyta mig. Igen.

Inga kommentarer: