fredag 28 september 2007

Järnspikar också!

Äsch då. Idag var vi på MVC-koll och jag som alltid haft så bra blodvärden låg plötsligt under gränsen på järnvärdet. Irriterande. BM tyckte jag skulle börja med järntabletter direkt, innan det blir sämre, så jag har köpt tillskott idag. Jag tycker inte om att ta tabletter, men det verkar inte som att mina leverpastejsmörgåsar räcker till...

Annars var allt bra, det lilla hjärtat galopperade fint och enligt BM var det ett kraftigt slag med bra variation. Magkurva och viktuppgång fick också godkänt :-)

Sen träffade jag fd kollegan Mims för en mycket trevlig lunch. Vi borde helt klart ses oftare!

På väg tillbaka till jobbet plockade jag åt mig ännu några vuxenpoäng när jag stannade till vid Tupperwareståndet och köpte mig en ny ostkupa. En med kondensfilter som jag sett redan i somras hemma hos en kompis mamma och velat ha sen dess. Hoppas den är lika bra som den lovar, jag är trött på vattendroppar i ostkupan! Dessutom är vår gamla lite för liten så det är bara vissa ostar som passar i den. Och det är ju ett lite konstigt kriterium när man väljer ost ;-)

4 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Bättre att knapra järntabletter än järnspikar i alla fall! Huvva, jag mätte blodvärdet igår och ligger nere på 105 :-o Jag får dubbla dosen Niferex nu... Hoppas allt är bra med dig och lill*n! :-)

e sa...

Oj, 105! Jag låg på 116 så jag är bara precis under vad som är ok. Niferex ska iaf vara det som är mildast för magen. Började igår så jag vet inte än...

Hoppas allt är bra med dig och de TVÅ! :-)

Hanna vilsen i pannkakan sa...

Hejsan!! KUl att se din lilla mage, jag tänkte bara tipsa om att dricka mycket när du äter järntabller plus att knapra knäckebröd och andra fibrer. Det är jag som är Fredrik i pIteåa fruga om du undrar vem jag är. Jag tänkte också bara säga att jag och Fredrik har inspirerats av din blogg och börjat blogga själva. http//:sanke.blogg.se och http//:vilsenipannkakan.blogspot.com

Hanna vilsen i pannkakan sa...

Herregud vilken stavning!! Borde ha förhandsgranskat...