torsdag 6 september 2007

Atjoo

Aaaargh. Lagom tills jag ska upp och hälsa på finaste lille Robert blir jag förkyld! Jag hade känningar redan i måndags men det som fick förkylningen att bryta ut på allvar var nog att jag blev genomblöt om fötterna i ösregnet i tisdags och sen satt på Adobe Live i flera timmar. Dumt, dumt. Särskilt som jag vägrar ta några tabletter nu, utan håller mig till vitaminer, te och vitlök. Det är andra dagen hemma och jag är tack och lov lite bättre. Måste bli helt bra till lördag!

Ännu en irriterande sak just nu är att vi pga fel mejladress missat att ritkontoret-domänen gått ut. En enkel sak att fixa kan man tycka men inte om man har domänen hos företaget Non-Flexible och har bytt efternamn dessutom. Sånt gillar de inte alls men idag har M faxat iväg mitt personbevis på engelska och nu hoppas vi att det ska ta fart. Mejlen funkar inte alls och det är väl det värsta :-(

Knodden verkar iaf må bra och sparkas en hel del, framförallt om jag sitter framåtlutad. Bra för hållningen med andra ord, för jag kan inte säcka ihop allt för mycket vid datorn :-)

Efter att ha läst senaste forskningsrönen i DN (ja, man blir visst extra mottaglig för sånt) har jag börjat äta omega3-tillskott de dagar vi inte äter fisk. Kapslarna är dock gigantiskt stora så nu får det banne mig bli en smart unge så det är värt besväret med att svälja dem ;-) Fördelen med så stora kapslar är iof att jag anstränger mig ännu mer med att laga fisk till mat istället. Igår blev det laxsoppa!

2 kommentarer:

K A T A R I N A sa...

Hej Emma!
jag ska trycka mer av renlavstyget nu i höst, om du fortfarande är intresserad. Du kan kolla på min nya lilla site http://ateljen.blogspot.com/

Hör av dig
Kramar
Katarina

Ina sa...

Hoppas du kryar på dig snart.

och förresten, vi vill se magbilder! :-)