lördag 1 september 2007

Sol och oväntade strypningstankar

Aaah, idag var det en riktigt solig och fin höstdag. På eftermiddagen, efter hundpromenad med hela Lotterivägens bordertrio, satt jag och A på balkongen och njöt av väder och rarbarberkaka. Och vi konstaterade att de där fina balkongdagarna som man tror man ska ha på sommaren i själva verket infinner sig på höstar och vårar. Det är ju då det är lagom varmt att sitta i solen och kanske njuter man lite extra för att det kan vara sista gången (och på våren för att det är en av de första gångerna).

Vid femtiden kom CoS för att lämna över MoI som ritade fina teckningar medan jag fixade mat. Sen åt vi klyftpotatis, tzatsiki och köttbullar innan vi såg bolibompa och Dunderklumpen. Sen blev det några Bamsetidningar innan I sa "det är läskigt att sova borta", varpå hon somnade inom trettio sekunder :-) Nu ligger hon och Hasse och snarkar ikapp, medan Tage och M sover tysta.

En av Bamsetidningarna var en gammal åttiotalare som var rolig att återupptäcka. Har antagligen läst den för M-syster trots att hon faktiskt kunde läsa själv då. Den andra var nyare och jag måste säga att det har gått utför med kvaliten. Brummelisa pratade om att hon ville strypa (!!!) Krösus och så räckte hon ut tungan åt honom! Det hade aldrig hänt på den gamla goda tiden!

2 kommentarer:

maria sa...

Nämen oj, Brummelisa, det hade jag inte väntat mig av henne! (säger Bamsenostalgen som har kvar nästan alla sina 80-talsnummer.)

Anonym sa...

På min tid fanns inte ens Brummelisa...