måndag 24 september 2007

Finaste födelsedagspresenten!

Martin brukar fråga vad jag önskar mig i present och sen brukar han sucka när jag säger att jag bara vill ha överraskningar och gärna något han gjort själv (mammavarning, jag vet!). Jag antar att man inte blir så mycket klokare av sådana svar så jag har hjälpt honom på traven med att halvt på skoj föreslå pärlplatta.

Med tiden har det blivit ett stående skämt och absolut inget jag trodde han skulle genomföra. Men idag när jag kom hem från IKEA fick jag sätta mig vid köksbordet och blunda medan maken ytterst försiktigt bar in sin skapelse!



Nu ska den bara strykas och sen är den redo att användas. För användas ska den och det flitigt!

Jag förstår nu varför M tyckte det var en så bra idé att jag och A åkte både till IKEA och ICA just ikväll. För enligt kreatören själv var arbetet "mycket pilligare än jag mindes". Att han dessutom hade tre borderterriers att hålla reda på samtidigt gör inte saken enklare ;-)

PS Ytterligare en varningssignal att jag börjar förvandlas till min egen mamma: i helgen köpte jag årets första julklappar. På REA. Men jag tänkte faktiskt komma ihåg att ta bort prislapparna innan jag slår in dem...

...i julklappspapper som jag köpte på IKEA idag. Jajamen, de har börjat plocka fram julpyntet!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Eh. Har du sett MITT inlägg idag?

Unknown sa...

(inte om pärlplattor - jag är impad av Martin!- men väl om julklappar)