torsdag 13 september 2007

Inte så pjåkigt

Sådärja, då var vi omvända på kronärtskocksfronten. Första gången vi fick skockor i grönsakslådan blev vi väldigt besvikna på både smak och substans... det är ju väldigt lite "kött" om man säger så. Andra gången gav vi bort dem till en vän som uppskattar dem mer och nu tredje gången har skockan fått ligga i kylen i nästan en vecka.

M försökte övertala mig att slänga den, men tornedalingen i mig mår väldigt dåligt av att slänga mat. Idag gav vi den så en chans och faktiskt var den mycket godare än vi mindes! Själva skockan var större också, så den hade mer kött på bladen. Lite citron på hade varit gott, men den var riktigt bra naturell också. Även M gav den klart godkänt :-)

Förutom att jag är mätt och belåten är jag också härligt trött i kroppen. Det var dags för Aqua Bike idag igen, två veckor sen sist. Det är bara att konstatera - det finns inget bättre och roligare pass. Inte i vattnet iaf, för på land kan nog boxpassen konkurrera ;-)

2 kommentarer:

Unknown sa...

http://www.norrlandstestet.se/ jag blev 74% norrländsk

e sa...

Äsch, 71%. Men du fuskade säkert och surfade efter rätt postnummer!!! ;-)