onsdag 26 september 2007

Gullhundarna...

Igår när jag träffade bästevännen M för en trevlig fika fick jag också ett hälsoråd: att jag och Martin ska byta sida i sängen. Jag har nämligen från och till haft problem med ett muskelfäste i vänster höft och den sista tiden har det blivit mycket värre. Jag tänkte att det kanske har med graviditeten att göra och på sätt och vis stämmer det. Vännen M frågade nämligen om jag sover mer på vänster sida nu och det gör jag nästan hela tiden eftersom jag normalt sover på mage och det inte är bekvämt längre. Hon tyckte jag skulle undvika det och eftersom jag vill ha ansiktet ut från sängen så innebar det ett sidbyte. Känns ovant, men det blir nog bra.

Men nu till poängen. Hundarna har varsin korg på var sida om sängen och Tage har alltid föredragit den inre, medan Hasse har legat i den på andra sidan. Men nu när M och jag har bytt plats så bytte pojkarna också med varann! Jag märkte det i morse när jag plötsligt hörde Hassesnarkningar från fel sida av sängen :-)

Inga kommentarer: