fredag 26 oktober 2007

IKEA, mm

Igår var jag på IKEA med mitt vanliga IKEA-sällskap. Tyvärr hinner man ju bara med snabbturer på vardagarna (de borde ha öppet till nio istället!), särskilt med mitt nya tempo. Men jag fick tag på det viktigaste - bambujalusier som ska användas under helgens tovningsexperiment. Dessutom köpte jag gjutjärnsgrytan med grönemaljerad utsida som jag suktat efter ett tag. Vi har en fin gjutjärnsgryta som vi fick i bröllopspresent men jag ville ha en mindre också, till köttgrytor och soppor till exempel. Och nu har jag ju mitt järnvärde som ursäkt ;-)

Det måste dock bli ett IKEA-besök till snart, eftersom jag inte fick tag på stegpallen Bekväm som jag skulle behöva för att ta mig i och ur badet på ett mer skonsamt sätt. Men den fanns inte på självplocket och när vi insåg det hann vi inte upp till utställningsdelen igen.

Vi handlade på Ica i Kungens Kurva också. Det är nog favoritaffären just nu - stort sortiment och öppet till tio! Ingen stress där med andra ord. Enda nackdelen är väl att den är just så stor så det tar ett tag.

Jag har mycket mindre ont nu, men måste hela tiden tänka på att sitta ner när jag klär på mig och att inte gå för fort. Ännu har jag inte riktigt vant mig vid mina begränsningar, även om jag har fått öva varje morgon den här veckan eftersom jag anlänt till t-banan precis när ett tåg kommer. Det är väldigt frustrerande att bli omsprungen av andra som hinner med, medan jag själv såsar nerför trappan och väntar på nästa tåg. Frustrerande men säkert karaktärsdanande.

Nåja, inte vant sig vid begränsningarna var det ju. Häromdagen påpekade M att om däcken behöver bytas i helgen så får jag be Stig om hjälp, eftersom han själv är i Zurich. Mitt omedelbara svar var förstås "Meh! Däck byter jag väl själv om det behövs!" innan jag insåg att det kanske jag inte alls kunde just nu. Irriterande men sant.

Men som sagt, jag mår mycket bättre nu än i början av veckan. Och det finns ju trots allt en mycket trevlig anledning till ontet :-)

Inga kommentarer: