torsdag 18 september 2008

Vad är det som händer? Mognad?!!

Avdelningen "otippade saker från Emmas mun" har en ny bubblare. Den kanske inte slår "de serverar frukost först klockan nio" men det är bra nära.

På väg till gyminstruktionen stöter jag på C-systers gamla kollega K som jag träffat några gånger hemma hos C-systern. Vi börjar prata träning och det visar sig att hon också har kort på samma ställe men bara testat ett pass ännu. Jag har ju bara tränat två gånger (plus gym idag) men nämnde att jag och J-kusinen brukat träna boxpass förut och att det var jättekul (och extremt jobbigt). K har också velat testa men vill helst gå med nån hon känner. Precis som jag med andra ord och plötsligt står jag där och föreslår att vi ska gå tillsammans nån gång! Hallå? Jag som hatade skolgympan och brukade känna mig extremt obekväm i en träningslokal. Särskilt tillsammans med folk jag inte känner så bra. Nyckeln ligger dock i ordet brukade, för nu känns det faktiskt som en helt självklar grej att föreslå. Och inte bara självklar, det känns kul.

På gymmet kollar jag upp när boxpasset är och via sms preleminärbokar vi måndag om en vecka (eftersom jag tänkt äta tårta hela kvällen nu på måndag hinner jag inte med någon boxning då). Tyvärr är det inte min och Js favvo Juan som leder passet, men den nya tränaren är säkert också bra.

Fortsätter jag i den här takten så börjar jag väl jogga också. Fast det blir nog först vid fyrtio eller nåt. Sent skall latmasken vakna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag känner igen mig... Men joggningen dök inte upp vid 40. Jag väntar nog tills jag blir 50 innan jag börjar med det. :-)