onsdag 24 september 2008

Lyckad lördagsshopping

I lördags hade jag verkligen shoppingflyt! Först skulle jag handla upp ett presentkort på den stämningsfulla 50-talsbutiken Sivletto. Jag fick presentkortet förra året, hittade inget på en gång och sen har jag inte tagit mig dit eftersom det är stört omöjligt att ta sig in med barnvagn. Jag är dock glad att jag inte hittade nåt tidigare för så fort jag fick syn på denna korg blev jag förälskad. Den var egentligen inte till salu, utan användes till förvaring av scarves, men jag fick köpa den ändå. Helt underbar och helt emma-rätt! Leo gillar att välta den, men det är smällar man får ta. Den är ju lätt att ställa undan när han röjer omkring.

Jag behövde ett par nya pjuck också, något som har blivit svårare med åren då mina fötter blivit jättekänsliga och får skavsår av ingenting. Jag hade alltså inte stort hopp om att hitta något så snabbt, men redan i andra skoaffären hittade jag dessa. Helt perfekt, sköna som tofflor!

J-kusinen var med som smakråd och vi hann med att äta lunch också. Första gången jag var iväg på stan själv på länge, det var väldigt trevligt!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Du kan gå ner och säga till personalen att du har barnvagn så öppnar vi så du kan komma in via garaget, inga problem! Vi har stamkunder som är rullstolsbundna.
Välkommen igen!

Richard, Sivletto

e sa...

tack, det hade jag ingen aning om! Jag kommer tillbaka :-)

Lina sa...

Åh... avis på din stickkorg!