torsdag 11 september 2008

Vad är det med folk?

Jag bara undrar. Om tre av banorna i bassängen är avspärrade med vimplar och det står en skylt om att det är aqua trippel där fram till en viss tid. Det spelas dessutom musik och en person med headset skriker ut rörelser och hejar på. I vattnet guppar ett tjugotal kvinnor omkring. Vad - jag upprepar vad - är det som får en pappa att tro att det är helt rätt att gå fram till ledaren och fråga om det är ok att hans barn leker på den grunda delen?! Mitt under passet?!! Ok att vi inte befann oss där just då, men vi rör oss i hela bassängen. Och även om vi inte skulle ha gjort det så går man väl ändå inte fram och stör ledaren för ett gympapass? Snacka om att tro att hela världen snurrar kring hans kids. Jösses.

Ännu en irriterande grej var förresten att kvinnan bredvid mig på uppvärmningen hade rökt precis innan och inte tvättat håret. Hon formligen stank cigarettrök och jag aktade mig för att hamna nära henne igen. Annars var passet bra som vanligt men jag känner att det inte riktigt räcker till för att bota min onda nacke så nu har jag bokat tid för gyminstruktion. Ska blir bra att få ett ordentligt program och inte bara träna på måfå ;-)

I omklädningen hade jag sällskap av en tjej i min ålder och hennes mamma. Det verkade väldigt mysigt att gå och träna ihop. Även om jag nog inte skulle få med mig mamma på aqua bike (får ju inte ens med mig den gula lilla fågeln till C-syster) så kunde de gärna få bo lite närmare.