måndag 22 september 2008

Hipp hurra

Jag har verkligen blivit grundligt firad trots att jag fyller mycket o-jämnt. MoP hälsade på i helgen och i lördags lagade P god middag. Det var meningen att L skulle sova, men till sist fick han sitta med vid bordet istället och sken som en liten sol i stearinljusskenet. Han var visserligen svajig av trötthet men tyckte det var mysigt att vara uppe och få smaka ur mommos vattenglas. Och tvätta händerna i det. Såhär i efterhand förstår jag inte varför vi envisades så med att han skulle sova...

På söndagen hälsade SCIME på, förstärkta av R. Micro var här några timmar och sen anslöt matte också. Och så toppade vi det hela med kusinerna M och S samt kusinsambon A. Fullt hus med andra ord, men det var trevligt och avslappnat. Skönt för ljudnivån dock att RIM lekte i Leos blivande rum ett tag. Det som än så länge mest ser ut som ett flyttkartongsförråd.

Idag har jag jobbat, blivit bjuden på chokladprincesstårta av jobbet och sedan köpt egen (vanlig) princesstårta på väg hem. Jag hade sån flax att jag fick sista princesstårtan (modell STOR) till halva priset eftersom den råkat stöta emot en annan tårta och fått choklad på sig. Mer tårta till mindre summa alltså. God var den också, godkänd av ToL samt Micromatte. Hundarna hade nog också gärna smakat men fick klara sig utan.

Nu sover lilleman och M. Jag väntar på att diskmaskinen ska bli klar (piiipandet, you know) och sen ska jag också slagga. Igår hade jag svårt att somna och Leo har fortsatt med sin dåliga ovana att vakna varannan timme, så jag är inte jättepigg. Jag hoppas han sover bättre i natt och annars får jag väl trösta med att jag snart kommer att sakna när han kryper intill mig som en liten igel. En igel med sammetshjässa.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis! =)