onsdag 3 september 2008

Klatchig duk?

Var får man tag på snygg vaxduk, helst billigt? Jag vill ha en fin duk till utebordet, antingen svart-vit eller i pigga färger. Stolarna till är knallgula. Den får inte vara hysteriskt mönstrad om den inte är hysteriskt mönstrad på rätt sätt. Pappelina tycker jag är grymt överskattat så det vill jag inte ha. Uunikkoblommorna i gult och grönt skulle passa i färg men det mönstret har jag ledsnat på sen vi hade det som köksgardin. Jag såg en jättefin svartvit vaxduk nere i V-torp men det var innan vi flyttade och jag visste inte hur mycket jag skulle behöva. Och nu är den förstås slut...

Jag gjorde ett försök på Åhléns idag men hittade inget bra. Hade tänkt ta mig till Hemtex också, men det spöregnade så shoppinglusten vände snabbt och vi åkte hem istället. Men på parfymavdelningen stötte jag på en kund från jobbet och fick en provflaska Silver Rain. Trevligt! Så sällan som jag använder parfym så lär den räcka i flera år :-)

Sömnprojektet fortsätter gå över förväntan bra. Leo somnade efter bara lite gnäll och ännu mindre gråt ikväll. Det tog inte lång stund innan jag såg att han började försöka somna och det känns ju bra! Hela nattningen gick på en halvtimme, men större delen bestod av ett ivrigt undersökande av spjälskyddet. Det täcker inte riktigt spjälorna mer om man säger så.

Jag måste säga att jag inte trodde det skulle funka så bra och så snabbt. Vi bestämde oss för att försöka under en vecka innan vi utvärderade. Men i mitt stilla sinne såg jag framför mig hur han skrek kväll efter kväll hela veckan. Härligt att man kan ha fel ibland!

Nyss vaknade han (efter en halvtimme såklart) men somnade om snabbt när jag gick in och gungade sängen lite. Gör han som igår så sover han nu ända tills vi också går och lägger oss. Om det här håller i sig öppnar sig helt nya möjligheter! Vi måste inte längre titta på klockan och fundera på om hinner bli klara med städningen/filmen/pysselprojektet inom en halvtimme. Vi kan se på film! Spela spel! Bjuda hem vänner och faktiskt umgås med dem!

3 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Har du kollat Stoff och stil? De har en del vaxdukar. http://www.stoffochstil.se/Katalog/Bolig.aspx?group_id=4480

Lindas trädgårdsblogg sa...

Alla föräldrar är värda lättsomnade barn! Härligt att det går så bra och att ni nu kan göra lite annat på kvällarna. Mina somnar ju fint, det har de alltid gjort, men vårt problem är dom tidiga mornarna. GÄSP!

e sa...

Åh, perfekt! Såg vaxdukstipset först nu! Ser ut att finnas mycket bra där :-)