torsdag 4 september 2008

Medaljens baksida

De förbättrade sovtiderna resulterade i en pigg och glad Leo klockan halv sex i morse. Vi hoppas det var en engångsföreteelse (annars brukar han sova till sju åtminstone) men annars får vi väl lägga honom lite senare istället. Men en positiv effekt är att han faktiskt verkar piggare på dagarna också. Nu höll han ut ända till nio som är hans vanliga sovtid. Men då somnade han knappt en minut efter att vi kommit ut med vagnen ;-)



Han har nu sovit en timme och tjugo minuter så det börjar nog snart bli dags att vakna. Jag har hunn


----- senare -------

Det blir lite hackigt ibland men vad jag skulle skriva var att jag hunnit vara både nyttig (handlat samt plockat lite) och pysslat om mig själv (bloggat och druckit kaffe). Sen vaknade alltså lilleman :-)

C-syster och Elmer samt K och lilla M hälsade på idag och åt lunch. Det var mycket trevligt och alla kidsen låg nöjda och lekte riktigt länge i varandras sällskap. L och M lyckades till och med dra i samma leksak ett par gånger men utan att bli ovänner ;-) Det är kul att han har börjat komma upp i åldern då han är mer intresserad av andra barn.

På kvällen var det dags för första träningspasset sen slutet av förra året! Jag har simmat en gång i våras men annars har det bara varit promenader. AquaBike-passet som jag gillade så förra året var borta men istället fanns något som hette Aqua Trippel. Till min stora glädje var det samma ledare och lika kul pass! Riktigt jobbig och bra träning och dessutom roligt. Det ska bli min nya torsdagsvana har jag tänkt. Enda nackdelen är att passet är redan kl 18 och för att hinna dit måste jag ta med mig pojkarna och möta M vid tunnelbanan. Men det går ju bra det med!

Det känns jättebra i hela kroppen (trots lite halsont) och även mentalt uppiggande. På väg hem stötte jag på A och C som följde med hem för att hämta DN och dricka en kopp te. Det var lite spännande att öppna dörren, men det var alldeles tyst och lugnt. Leo hade somnat efter bara tio minuter! Som sagt, en ny värld har öppnat sig.

Inga kommentarer: