lördag 6 september 2008

Det är som förkylt

Både jag och Leo har åkt på förkylning, såhär lagom till min jobbstart på måndag. Fast vi är nog friska tills dess hoppas jag.

Leo är snorig och hostar av och till. I natt vaknade han ofta och hostade men dagtid har det varit bättre. Nu sover han i vagnen sen två timmar tillbaka. Varmt inpackad i yllefilt så jag hoppas att den friska luften bara är bra för honom.

Igår fontänkräktes han två gånger också. Eftersom han knappt har kräkts alls förut kom det lite som en chock. Båda gångerna var i samband med matning så jag vet inte om han fick kväljningar av någon matbit eller om det var förkylningshosta som satte igång det. Hur som helst fick han duscha två gånger igår. Ikea-stolen är verkligen kanon, han sitter i den både när han äter och när han duschar. Vi har en badbalja också men i den står ännu mina klätterväxter som ska planteras om (tänkte göra det idag) så hittills har han fått duscha. Han var förvånad först men nu pinnar han glatt med benen så fort man sätter på vattnet.

Själv har jag ont i hals och huvud. Jag fick sovmorgon i morse men vaknade ändå med ett huvud som en cementsugga. Nu (efter kaffe och världens godaste baguette, från Söderbergs bageri på Cedergrensvägen) är det lite bättre tack och lov.

Martin har borrat upp fästena för filmduken nu. Igår såg vi tv projicerad direkt på väggen och det gick ju också bra, även om bilden ska bli bättre med duk. Känns lite konstigt att se på tv i jätteformat, men trevligt. Att överhuvudtaget se på tv är också ovant, vi har ju varit utan tv sen mitten på juni! Det har varit helt ok faktiskt. Nån gång har jag saknat det men inte alls så ofta som jag trodde. Det finns ju mycket annat att göra!

Det var rätt lagom att vara utan tv över sommaren men nu till hösten ska det bli skönt att kunna kura ihop sig i soffan och se film. Särskilt nu när Skrutt faktiskt sover fint i sin säng från sju eller halv åtta och fram till tio åtminstone. Ibland har han vaknat till lite men somnat om snabbt igen. Jag hoppas det här håller i sig!

Hösten känns överhuvudtaget rätt mysig. Igår ställde jag ut en stor glasburk med ett blockljus i på utebordet och inne tände jag ljuslyktor. Myspys! Sen tittade vi på mythbusters vilket var det enda vi orkade engagera oss mentalt i och smuttade på varsin whisky (min var ytterst liten och i god till innan nattamningen) för att skrämma bort förkylningen.

2 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Krya er! Vi är också förkylda, jag har haft en lindrig variant tack och lov, men den vill inte ge med sig. På måndag är det 2 veckor sen den började.

Carin sa...

Vi har också projektor och oj vad det är mysigt!