måndag 15 september 2008

Olika världar

Efter endast tre arbetsdagar (fördelat på två veckor men ändå) har världarna redan krockat. Jag har blivit erbjuden resa till mässa i Monaco i slutet av oktober. Trevligt, men det innebär två nätter borta från skrutt. Ett skrutt som i nuläget vaknar och ammas minst två gånger per natt. Ofta är det snarare 5-6. Jag vet ju att han inte behöver det men ändå. Hur skulle han reagera om jag plötsligt är borta? Tankarna malde på väg hem. Prioriterar jag fel om jag prioriterar jobbet? Men mässan vore bra för att komma in i de nya delarna i min yrkessroll. Och tanken på att sova hela nätter lockar faktiskt lite ;-)

Peppad av mamma har jag dock bestämt mig för att jag åker. M tyckte också jag skulle åka, trots att det blir han som får hantera de eventuellt jobbiga nätterna. Men det är ju nästan två månader kvar också, så det kanske ser annorlunda ut då.

Annars är det bara roligt att jobba. Jag var tämligen ensam i måndagsmorgonrusningen om att gå omkring med ett brett leende.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Klart du ska åka!
M klarar det hela galant!!
Kram/MW

Anonym sa...

Glad över att du bestämt dig för att åka!! Att få åka till Monaco är en dröm som jag har, kan du packa ner mig i väskan tror du?

Kram
A

Lindas trädgårdsblogg sa...

Ifall du vill sluta nattamma är det ju perfekta tillfället! Det blir nog bra ska du se.