onsdag 30 januari 2008

Lillprinsen


Även om lillprinsen är nöjd och tillfreds för det mesta så ser dagarna (och nätterna) ändå väldigt olika ut. Igår ville han äta timmar i sträck, bara med paus för blöjbyten och korta tupplurar. Det kändes som att jag inte hann göra annat och inte blir det bättre av att jag måste upp på natten eftersom jag får fruktansvärt ont i bäckenet när jag liggammar. Men det är väl foglossningen som inte gett med sig än, så det blir säkert bättre.

Inatt däremot sov han ovanligt bra och hade bara korta (halvtimmes) amningsstunder. Inte klokt vad mycket piggare jag är idag! :-)

Idag har han dessutom varit vaken längre stunder utan att vilja ha mat. Jättemysigt att få lite ögonkontakt och till och med ana snabba små leenden. Dessutom har han legat på en filt en bra stund också, inte bara velat vara i famnen.

Stärkt av nattsömn och mysstunder tog jag första promenaden med bara småkillarna och ingen M. Trots gråvädret var det riktigt trevligt. Leo sov och Tage fick göra kexsök och lite annan aktivering. Det är så otroligt skönt att promenera utan jättemagen! Jag har visserligen inte nått upp till normalt tempo än, men det är helt klart bättre.

På sig i vagnen hade lillprinsen den fina nya mössan han fick av hundflickorna. Helt klart hans bästa mössa för de andra han har glider omkring så nojiga mamman blir orolig att han ska bli kall om öronen :-)
Dessutom mosin Oscars gamla overall. Den är väl en 16 år vid det här laget men fortfarande lika bra!

Nu sover båda småkillarna - Tage i sin korg och prinsen i sin mjuklift. Gissar dock att det snart är dags för tankning igen...


5 kommentarer:

Thepas sa...

Han är alldeles underbart söt. Och jag är hur avundsjuk som helst.

Hanna vilsen i pannkakan sa...

Vilken goding!!

Ina sa...

Så otroligt gullig han är. :-)

C sa...

Men vad otroligt söt han är lilla killen!!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Vilken fin kille du fått, stort grattis! Hoppas allt går bra för er, det är ju en omställning det här med att bli mamma. Lycka till! Tack för hälsningarna på min blogg.