fredag 25 januari 2008

Action i Axelsberg

Idag var vi på första besöket på MVC. Leo åkte dit nytankad och låg och sov i bilstolen eftersom vi anlänt i god tid.

Två minuter innan vi skulle in hördes ett omisskännligt ljud från blöjan - det var bara att ge sig iväg för att byta (och premiäranvända skötväskan!). Som vanligt hade han bajsat hela blöjan full, men jag börjar bli rutinerad och klär av honom alla kläder när det är dags för byte av nummer två.

När jag tvättat rent och ska sätta på ren blöja kissar han plötsligt sig själv i ansiktet. Jag hinner precis tvätta honom ren igen innan han kissar en vid båge rakt mot min fleecejacka som hänger på en krok. Han missar den med några cm men jag kan konstatera att räckvidden är rätt bra.

Efter att ha torkat rent både Leo, skötbord, skötbädd och golv och fått på honom kläderna igen går vi in till BVC-sköterskan som heter likadant som Leos mommo. Leo somnar snart igen och vaknar först när det är dags för vägning och mätning. Han har tagit igen lite av viktnedgången efter förlossningen och ligger rätt nära sin födelsevikt igen. Känns skönt, för då får han nog i sig det han behöver!

Och jo, han hann kissa en gång till; på mina byxor och golvet när jag lyfte ner honom från vågen...

2 kommentarer:

Ina sa...

Felix överraskade oss ofta sådär. Sen kom vi på att det var praktiskt att lägga en torklapp eller papper över snoppen, så att inte strålen for överallt om han kissade.
Nu med Frank har vi lärt oss att eftersom de ofta kissar när man öppnar blöjan brukar vi öppna och vänta med att ta bort den gamla tills han kissat.

Apropå action: Jag minns när Felix gjorde ungefär som Leo idag, fast med nr2. Jag kunde inte annat än skratta när det rann längs hela toadörren och över hela mig. Det var fart på den magen.

C sa...

Haha! Pinkar redan som en hel karl. Fantastiskt!! :)