tisdag 15 januari 2008

Vad hände med palten?!

När vi var ganska nyinflyttade och gick på promenad trillade vi plötsligt på "Norrbottniska Delikatesser" i Västertorp. Jag trodde först jag läste fel på skylten, men nä - de hade faktiskt norrbottnisk mat. På tisdagar (vill jag minnas iaf) serverade de palt till lunch och hade man tur kunde det finnas kvar även på kvällen att köpa med hem. Sån tur hade aldrig jag, men idag tänkte jag att jag äntligen skulle ge mig dit och köpa palt att steka till kvällen.

Här nere får man ju aldrig tag på palt i mataffären utan bara läskiga kroppkakor. Jag har gjort missen att köpa kroppkakor istället, men det är en obehaglig upplevelse i stil med att ta jordgubbssylt istället för ketchup på korven. Jag menar kryddpeppar?!

Nåja. Jag begav mig till Västertorp lagom i lunchtid så palten inte skulle vara slut. Bara för att upptäcka att stället slagit igen och ersatts av ett sushi-ställe!!! Vilken besvikelse. Nu återstår bara att börja koka egen palt och det känns inte så lockande för tillfället...

Palten i magen verkar fortfarande inte visa några tecken på att vilja komma ut. H*n ligger väl där och växer till sig och har det lugnt och skönt. Nåt har dock hänt med blodcirkulationen för plötsligt har jag jättevarma händer och fötter, till och med så det stack i fingrarna för en stund sen. Om det betyder nåt vet jag dock inte, jag tror fortfarande på påsk...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis på beräknelsedagen!

(detta skrivs alltså dagen efter att din text postades)

Ina sa...

Wohoo! nu är 40 veckor av väntan över. Nu är det countdown på riktigt! :-)

e sa...

hj: tackar!

Ina: jo, få se hur länge det varar...