torsdag 10 januari 2008

Det blir nog först till påsk skulle jag tro...

Igår eftermiddag fick jag ännu en förvärk, men nu börjar jag vara luttrad och väntar inte lika spänt på nästa. Fast det vore ju onekligen trevligt om det ville fortsätta! Efter samtal med släktens egen barnmorska fick jag dock veta att det kan fortsätta såhär i flera dagar. Eller veckor. Men förhoppningsvis har värkarna lite effekt iaf, så de inte är helt förgäves.

Inatt sov jag bra (trots lite småvärk då och då) och vaknade ovanligt pigg redan vid åtta. Kanske är det vädret, för äntligen ser man himlen igen! Det var dessutom extra trevligt att stiga upp för i morse kom DN igen! Vi slutade med tidning "på prov" för ett tag sen och även om vi saknade den så var det helt ok så länge vi jobbade båda två. Då hinner man ändå mest läsa på helgerna och på vardagarna satt jag vid datorn så mycket att jag fick i mig nyheter ändå. Men nu när jag är hemma så mycket har tidningen varit mer saknad och när de ringde för ett par dagar sen och erbjöd ett halvår till halva priset kunde vi inte stå emot. Härligt att återgå till läsa-dn-i-fåtöljen-morgnar igen. Väntar bara på att kaffesuget också ska återkomma så är det hela perfekt.

Inga kommentarer: