måndag 21 januari 2008

Första dagarna hemma

Tack för alla hälsningar! Vi mår fint som sagt, men dagarna går väldigt fort. Jag har en liten sugfisk vid bröstet mest hela tiden, men det är ju ett gott tecken. Han sov dock ett par timmar i bärsjalen hos Martin idag och då passade jag på att duscha och vila lite. Så hemskt mycket sömn blir det inte, och när jag väl får chansen händer det att jag väljer att bara ligga och titta på underverket istället. Men så ska det nog vara i början.

Det första dygnet gick lillen under namnet Skruttas, eftersom vi inte visste vilket av pojknamnen på listan som skulle passa. Vi visste bara vilka som inte passade. Men på lördagen kom vi på att det ju faktiskt var en Leo som kommit till oss.

Förutom att bara vänja sig vid allt den nya har vi också haft turen att ha besök av två långväga gäster som råkade befinna sig här nere just nu! Moffa hälsade på redan på BB och idag fick vi besök av mosin V från Lule samt mosin J och mosin-sambon N. Leo visade sig från sin bästa sida båda gångerna :-)

Tage är försiktig och fin med Leo. Han visade inte stort intresse när han först kom hem - han var så upptagen med sina leksaker. Men när han väl såg Leo gav han honom ett par pussar och så har det fortsatt. Han håller sig gärna nära oss och i natt när Leo var skrikig kröp Tage upp och la sig nära Martin. Ibland när jag ammar kommer han och vill kela lite, men är inte bufflig. Det känns skönt att det funkar så fint, även om vi inte var särskilt oroliga innan heller.

Leo tycker spjälsängen är väldigt onödig och sover än så länge med oss i sängen. Amningen gick lite trögt i början så jag fick i uppdrag att väcka honom var tredje timme. I natt har det dock varit helt överflödigt och jag tror jag ammat honom mer än jag sovit :-)

Nu verkar han dock sova långpass igen och jag o Martin tänkte passa på att se Damages som vi spelat in. Känns väldigt konstigt och ovant att göra en så vanlig sak som att se på TV!

4 kommentarer:

Ina sa...

Leo är jättefint!
Det låter underbart att amma och snusa på ny liten bebis. :-)

Anonym sa...

Hej och grattis till er lilla Leo, vilket fint namn(vi har också en och det blir fina killar av dom som heter så... :)) och vilken fin liten kille!! Hälsningar Anna (Ina´s brudtärna)

maria sa...

Leo, vilket fint namn!

C sa...

Jättefint och härligt att läsa! tack för att du delar med dig!