onsdag 9 januari 2008

Inte nu heller

Att vi kommer att få en envis unge har vi redan räknat ut men vi visste inte att det kommer att bli en riktig liten retsticka också. Vid tretiden inatt vaknade jag av värkar igen. Först tänkte jag att det säkert är som förra gången, men när det gjorde mer och mer ont så började jag hoppas att det skulle vara dags på riktigt. Jag låg och planerade hur vi skulle göra med Tage, klappade magen och talade om för bebisen att den hemskt gärna fick komma nu.

Men icke. Falskt alarm igen och nu är jag trött eftersom jag inte lyckades somna om förrän vid sjutiden. Får försöka sova lite nu på dagen istället. Lustigt att man kan bli så besviken på att INTE få mer ont.

Igår hade jag besök av H och A, vilket var mycket trevligt. A testade knoddens tre leksaker och godkände dem alla. Fast roligast var ett decilitermått i plast ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Känner igen det där "jamen nu då?". Falskt alarm. "jamen NU då?".

Läste och insåg att förlossningar kan smyga igång med värkar som börjar och avstannar i flera dagar medan hormonnivåerna synkar ihop sig och jäser till sig tills allt är klappat och klart och då sätter det igång sådär som det står om i böckerna.
Så tror jag att det var i mitt fall. Det var nästan lite svårt att tro på att det verkligen hade börjat på riktigt när det väl hade satt igång.

Självklara tips från mig till dig är att äta bra nu dagen/dagaarna innan så du maxar energireserven, sånt du mår bra av och vill ha (satt och åt fil med müsli när det var 3 minuter mellan värkarna och det var komplicerat men jag hade inte ätit sen kvällen innan och insåg att jag visst skulle föda och att jag måste ha nåt att stödja på).

Bara för att jag är här och ska leka tipshörnan så har ni säkert åkt in nu :-)

e sa...

Nej, vi har inte åkt in än... och det verkar inte bli på ett tag. Jag kolhydratladdar och försöker sova och motionera i lagom blandning. Är lite risig i kistan (vilket är ett bra tecken säger de) men har tack och lov inte tappat aptiten. Idag ska jag till MVC på sista kollen och det ska bli intressant att se vad jag kommit upp i för vikt nu :-)