fredag 11 januari 2008

Mitt första hem i storstaden...

Trots att vi trivs väldigt bra där vi bor så är det ändå något visst med Kransen. Området har dessutom blommat upp de senaste åren och efter dagens bankbesök tog jag mig äntligen tid att kolla in vad som hänt sista tiden. Martins favoritpizzeria har visserligen stängt och öppnat i ny regi "Safari, new eruopean pizza" (vad nu det betyder). Men man kan numera fika ekologiskt, köpa delikatesser och en hel del designprodukter. Jag längtar tills jag blir piggare och kan promenera dit med barnvagn och hitta alla små ställen. Hoppas att caféerna har tillstånd för åtminstone några bord ute, för ska jag bli lattemamma så ska jag banne mig ha med mig Taggeman!

Dessutom har fiskaffären startat lunchservering (det var länge sen, men jag har inte varit där i lunchrusningen förut) som verkar väldig populär. Jag passade på att köpa fisk till middag och eftersom deras kortapparat inte funkade så skrev de bara upp mitt namn på en liten lapp och så får jag betala någon annan gång. Sånt händer inte på många ställen!

Hoppas bara att utvecklingen i Kransen och Aspudden sprider sig som ringar på vattnet till oss också i sinom tid. Det har redan börjat anas små tecken, men vi får se...

Inga kommentarer: