onsdag 16 januari 2008

J-kusin fyller iallafall år...

Regnet piskar mot rutorna och Tage håller en väldigt låg profil i sängen för att jag inte ska släpa ut honom i ovädret. Snart tror jag dock inte att han kommer undan längre...

Idag är det alltså dagen D, men inga tecken på att det även ska bli dagen B som i bebis. Det enda ovanliga var väl att jag gick upp och åt en rejäl frukost halv sju på morgonen efter att ha hållit på att förgås av hunger. Men det har jag ju gjort flera gånger förut under sista delen av graviditeten så det betyder ingenting. Martin verkade dock tycka det var trevligt med lite sällskap på morgonen. Särskilt eftersom jag inte var mitt vanliga morgonsura jag utan lite mer kommunikativ.

Efter frukost har jag vilat lite med Taggen, stickat och sett på Nyhetsmorgon. Resten av dagen fortsätter troligen i samma tecken, även om jag fått vissa förslag om att börja med något jätteprojekt (som att sortera de senaste tio årens papperskopior av alla foton) för att sätta igång det hela. En bra idé som skulle ge trevligt resultat oavsett, men än så länge har jag inte lyckats motivera mig att rota fram alla foton. De är alldeles för många helt enkelt!

Däremot kanske jag borde sätta igång med ett större stickprojekt istället för de småsaker jag mest håller på med. Jag har ju sannerligen garn så det räcker...

3 kommentarer:

Ina sa...

Jag måste nog ge tväremot-råd jämfört med alla andra.
Jag hävdar bestämt att bebisen inte kommer av att man storstädar eller gör något annat fysiskt. Man får bara ont i ryggen och blir trött. Bättre att vila så man orkar med förlossningen. Sex däremot kan påskynda om det ändå är lite på gång. Fasicken vad jag gick i trappor och grejade när förstfödda var i magen. I två veckor gjorde jag allt möjligt för att starta förlossningen, men jag blev bara trött. Bebisen kommer när den är redo helt enkelt. Det tror jag. :-)

e sa...

jo, jag tror också som du och tar det lugnt (bortsett från helgens promenad som blev i längsta laget). Jag har inte fått så mycket tips om fysisk aktivitet - snarare att börja med ett tidskrävande projekt för då brukar det ju alltid vara nåt som avbryter. Kanske räcker med att göra iordning en surdeg? ;-)

Anonym sa...

Jag tror det sker den 24e. Heja heja!