lördag 5 januari 2008

Nu kan du få komma när du vill..

Spjälisen är bäddad och klar. Den ska dock inte stå där den står, utan fästas i vår säng så det blir som en liten sidovagn. Själva sängen och spjälskyddet är nytt (trist spjälskydd men jag ville inte ha varken rosa eller blått) men sen är sängen bäddad med arvegods.
Örngottet är är mammas gamla (som hon hade som bebis alltså) med det härliga monogrammet "CP". Kudden och lapptäcket är av okänd härkomst (någon av kusinerna eller kusinbarnen). Det blå lakanet med lejon tror jag fanns när jag var liten (Martin fick välja och han är ju ett lejon själv). Lejonen ser väldigt tomögda ut, men ändå på ett trevligt sätt tycker jag. Den orangea filten med blommor (övre bilden) gjorde mommo till C-syster 1973.

I flera dagar har jag gått omkring och hoppas att det ska komma igång snart. Det har känts som att jag har högre blodtryck och det kan ju vara ett tecken. Men el knoddo verkar nöjd med att stanna kvar ett tag till så det är bara att härda ut. Inte för att det är så fasligt jobbigt egentligen men jag börjar bli så NYFIKEN! :-)

Jag har förresten uppdaterat emmastickat också.... det sker ju så sällan så det måste uppmärksammas även här ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ååå, vad fint...

maria sa...

vad fint :-)
är det aslan som hänger på väggen? *väntar fortfarande på mina nya glasögon*