söndag 30 december 2007

Året som gått

Snart är året slut, och om kanske ett par veckor (kanske mer, kanske mindre) händer betydligt större saker än ett fjuttigt nyår. Det blir helt klart ett spännande 2008.

2007 var i stort ett bra år. Det började visserligen tungt och trist, men sen har det varit riktigt fint större delen av tiden. Sommarsemestern gick lite för fort och vi var inte på torpet så mycket som vi ville, men det blir andra bullar nästa år. Jag trivs på jobbet och tycker jag följt förra årets nyårslöfte (att hitta balans) rätt bra. Jag har lagt ner lagom med energi på det mesta och blivit bättre på att säga nej när det behövs.

Att förlora Hasse var sorgligt och han är fortfarande saknad. Men nu när lite mer tid har passerat tänker vi mer på alla skratt och alla mysstunder han bjöd på, istället för på själva olyckan och att han är borta. Han fick ett kort liv, men han har lämnat avtryck.

Jag brukar ju ge ett nyårslöfte i andan "lägg till, dra inte ifrån". Men inför nästa år vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Inte för att jag är så perfekt att det inte finns något att ändra på (även om det är bra nära såklart!) men för att nästa år kommer att bli så olikt alla andra år att det är svårt att föreställa sig riktigt. Därför håller jag kvar vid förra årets löfte och fortsätter jobba på att hålla mig i balans. Inte bara mig förresten, hela familjen :-)

Inga kommentarer: