måndag 24 december 2007

Nå men god jul då...

Idag fick jag sova längre, ända till nio. Visserligen med de sedvanliga toa-rundorna, men ändå bättre än igår! Dessutom fick jag morgonklapp av M (fast vi inte skulle...), skivan med olika svenska artister som sjunger Cornelis. Flera av mina favoritlåtar var med och det var kul att höra dem i nya versioner.

Till frukost blev det gröt från igår (bra med micro ibland) och tända ljus. Sedan gick Tage och Martin på promenad och kom hem med Ceasar. Tage fick en gummiboll med hål för godis som han har lekt med ett bra tag. Den var riktigt kul även när godiset var slut och dessutom hållbar! Nu har han dock lagt sig att vila en stund... med bollen inom nära räckhåll såklart ;-)

Nu äter jag lite pasta med pestokeso och sen ska vi packa ihop alla sakerna och åka till Mellas. Det är både julklappar och julmat och fika som ska med, men vi har en lista så vi ska nog få med det mesta. Och har vi glömt nåt så är det ju tack och lov inte långt att hämta. Tror faktiskt jag och Tage ska ta och promenera dit istället, så får jag också lite frisk luft och motion. Det är bara småbackar dit så det är bra promenadväg även för en med jättemage och foglossning.

Jag har inga fina julbilder men önskar God Jul ändå! :-)

Inga kommentarer: