måndag 17 december 2007

Det ska inte vara lätt inte...

Med risk för att låta som en gammal tant (igen): det var bättre förr! På den tiden då man kunde hitta tydligt skyltade postkontor för att skicka paket och brev. Idag fick jag irra runt till tre olika ställen innan jag lyckades få iväg paketen. Dessutom kändes stället tämligen opålitligt så jag hoppas verkligen att de frankerat rätt och att paketen verkligen går iväg idag som de lovade.

När det ärendet var fullföljt var det dags för läkarbesök för att titta på min krokiga rygg och bedöma förutsättningarna för att få ryggbedövning. Läkaren sa att det inte alls var omöjligt, men att det kunde ta längre tid och kanske kräva fler än ett försök. Dessutom var det större risk att de skulle komma åt någon nerv. Det låter ju väldigt mysigt... men jag kanske kommer till ett läge då jag ändrar uppfattning om det ;-)

Dessutom tyckte hon att om jag vill ha EDA så skulle jag få nålen insatt tidigare än vanligt, för att det ska bli lättare att sticka. Men hur sjutton ska jag kunna veta det i förväg liksom? Nåja, det ger sig väl. Jag kan alltid ta med ett av Tages tuggben att bita i...

2 kommentarer:

Ina sa...

Det där med att få nålen tidigare lät som en förträfflig idé tycker jag. Det hade jag absolut gjort om det var jag som skulle föda. Bra att ha det gjort, just in case det kan ta lite tid.

Hanna vilsen i pannkakan sa...

Du, ta alla jäkla bedövning du bara kan få! Varför lida mer än man behöver?? El pucko a La Sunderbyn gav mig nada "för du skall ju ändå snittas om några timmar". GAHHHH, som sagt bring it on baby!