tisdag 4 december 2007

Mycket deg blir det...

Smördegsbehovet är för tillfället stillat. Jag har just ätit den sista av Taimis smörbakelser, s0m pappa hade med sig när han kom på besök i helgen. Utsökt goda och precis vad jag (och knodden?) behövde! :-)

Julbaket blev inte lika bra som väntat, eftersom jag råkat ha i för mycket mjöl i pepparkaksdegen. Den var hopplös att baka ut men kakorna smakade tack och lov bra ändå. Jag lämnade dock de flesta hos H eftersom jag kommer att göra en omgång till före jul. En omgång deg iaf, jag tänkte lämna hälften till C-syster så flickorna får baka också.

Hur som helst var det förstås kul på julbaket ändå. Lussekatterna blev både fina och goda, och så åt vi tomtegröt och drack glögg. Mycket lyckat (som varje år), men synd att J blev sjuk och inte kunde vara med.

Ikväll har vi haft besök av JoN och ätit lammkotletter med tzatziki och rostade rotsaker. Inte illa om jag får säga det själv :-)

Inga kommentarer: