fredag 21 december 2007

Aktiv dag

Idag har det varit en riktigt social dag. Först hälsade jag och Tage på hos kusin J (där också 2xE fanns, samt förstås N). Mest för att få nycklar till lägenheten men också för att fika och träffa 2xE. Därefter knallade vi iväg till pojkarnas gamla dagis. Vi mötte två av fröknarna på väg dit och Tage blev så glad att han vickade på hela rumpan! Fröknarna var också glada att träffa Tage igen. Eftersom vi fick tag på dagmatte så snabbt så hann de flesta inte säga hejdå. Vi fikade en stund och Tage gick från fröken till fröken och blev behandlad som en liten prins. Han verkade inte alls sugen på att gå därifrån ;-)

På väg hem ringde mobilen och även om jag egentligen slutat jobba så kan jag inte svika en av favoritkollegorna när det krisar. Alltså har jag jobbat hela eftermiddagen (tack och lov hemifrån) och några timmar lär det bli imorgon också. Allt på grund av att en annan kollega är hopplös på att leverera i tid! Tyvärr blir jobbet inte så bra som jag skulle vilja heller - tiden finns inte och texterna är inte av någon högre kvalitet enligt min åsikt. Men vi ska nog få iväg något acceptabelt iaf.

Martin skruvar ihop vår nya dator (den gamla är seg och slö), Tage tuggar tuggben och jag ska sätta mig och korrläsa en sista gång...

Inga kommentarer: