lördag 29 december 2007

Efter julen...

Julen förlöpte lugnt och fint och trevligt. Vi blev 14 personer, 1 hund och två bebisar i magar så det börjar nästan närma sig Sattajärvijular. Fast det blir inte riktigt samma julkänsla utan snö och ett evigt rännande fram och tillbaka mellan ena och andra sidan ;-)

Efter jul hade jag ett par riktigt trötta dagar då jag bara sov och sov. Däremellan hade jag ont i ryggen också, men jag har ju varit förskonad tidigare så jag ska inte klaga. Nu är jag piggare och sitter med vetevärmaren som verkligen är toppen! I torsdags (vilket var dagen då jag var som tröttast) kände jag hur bebisen liksom sjönk ner. Dagen därpå var det dags för näst sista mvc-besiktningen och då fick jag bekräftat att den fixerat sig. Det lättar lite på lungorna, men är mer tryck nedåt istället. Och ryggvärk som sagt. Bra att det går framåt, men den får banne mig vänta till rätt sida om nyår!

Idag åkte vi med MoP till K-holm för att hälsa på Martins föräldrar. Den andra Krantz-familjen, med extra bonusgäst, var också där så vi fick gosa med I mellan god mat och fika. Riktigt kul att ses igen, nästa gång blir nog först när bebisen är ute skulle jag tro.

Det känns fortfarande väldigt overkligt att det är en riktig bebis därinne. Jag känner ju hur den rör sig, men på nåt vis känns det mer som att jag ska vara gravid resten av livet snarare än mamma. Men det tar väl ett tag innan man fattar. Jag väntar med spänning på att mina ögon i nacken ska växa ut ;-)

Inga kommentarer: