tisdag 11 december 2007

Kolme, kaksi, yksi

Nu är det tre ynka arbetsdagar kvar. Tre dagar och många lösa trådar. Tack och lov behöver jag inte knyta fast dem alla själv, men det finns vissa saker jag verkligen vill avsluta.

Men samtidigt vill jag också få den här veckan före jul till att landa själv - ordna de sista klapparna, baka lite och bara ta det lugnt däremellan.

Idag var en riktigt knölig dag med många kunder som ringde och en massa småtåtar att dra i hela tiden. Men å andra sidan har jag betat av en hel del smågrejer och det känns skönt att kunna stryka från listan. Det ger sig nog. Jag har ju tre dagar på mig :-)

I helgen kommer familjen AW ner till Uppsala och vi ska fira minijul på lördag. Ett perfekt sätt att börja sin nya arbetsfria tid på! Det ska bli så kul att träffa dem och M igen. Allra mest längtar jag dock efter att få träffa lille R, ta inte illa upp ni andra ;-)

Har känt mig riktigt tung idag, men det kanske inte är så konstigt. Varje extra promenad tär på krafterna. Inte blir det direkt bättre av att jag måste upp och gå på toa minst fyra gånger varje natt, så sömnen blir lite splittrad. Jag längtar verkligen till nästa vecka då jag får sova hur länge jag vill. Och är oändligt tacksam över att Tage är lika morgontrött!

Nu väntar sängen, men först ska jag äta några mandlar för att se om det verkligen stämmer att det hjälper mot halsbränna. Jag har visserligen köpt hem gaviscon men jag har såpass lite besvär att det känns onödigt att ta tabletter.

Inga kommentarer: