söndag 23 december 2007

Gröt i huvet...

Något är helt klart inte som det borde vara. I morse gick jag nämligen upp kvart över 6, efter att ha försökt somna om jättelänge! Jag var sugen på tomtegröt, så gröt fick det bli. Medan jag väntade på den åt jag en första frukost bestående av leverpastejsmörgås och njöt av alla fyra adventsljusen. När gröten var klar gjorde jag ett milt försök att väcka Martin. Han tyckte dock att det var en dum idé att gå upp tidigt (Tage höll med) så jag fick äta gröten framför Lilla huset på prärien istället. TV-utbudet vid den tiden på morgonen är rätt klent.

Hela dagen har sedan gått i julförberedelsernas tecken. Vi har trillat köttbullar, kokat rödkålschutney och gjort sallad på polkabetor och fetaost. Tage åkte med hundflickorna till A och kom hem som en helt ny hund! Tyvärr avslöjar trimningen att han numera ser ut som en knubbsäl, men det ska vi väl kunna råda bot på. Ämnesomsättningen har helt klart förändrats sen kulorna rök, och dessutom har han blivit mer matintresserad.

Julklappsbyten med hundflickor + husse och matte hanns också med. Tage fick bland annat en pipboll (bästa presenten: både boll och pip i ett!) som höll oväntat hög kvalitet (antagligen inte till grannarnas glädje).

Nu ska jag äta några rostade mackor och sen gå och sova. Hoppas verkligen jag får sova längre i natt!