torsdag 6 december 2007

Hemma bäst

Idag jobbar jag hemifrån (lunchrast nu, så nej: jag myglar inte!). Det känns väldigt effektivt, om än lite ensamt. Men man slipper ringande telefoner och kan koncentrera sig mer på det man ska göra. Dessutom kan man som bonus hänga upp balkongbelysningen på lunchen, vilket jag tänkte göra alldeles strax :-)

Fast nästan bäst är att slippa hemresan, som numera tar minst 45 minuter eftersom jag går långsammare än vanligt. Skönt att kunna börja med maten redan när jag "stämplar ut" och att inte behöva trängas med alla fyrtioåtta miljarder människor på centralen...

Otroligt nog är det, när den här dagen är avklarad, bara sex arbetsdagar kvar. Sex dagar! Jag kan inte begripa det och jag undrar om jag kommer att göra det ens på fredag nästa vecka!

Det ska bli skönt med lite ledighet innan bebisen kommer. Jag räknar ju med att det blir en månad, men igår när jag paniktrimmade Tage (det är ju trevligt om man ser ansiktet och inte bara lurv på bilderna som proffsfotografen ska ta i helgen) hos en uppfödare berättade hon att hon fick sitt första barn tre veckor för tidigt. Tre veckor skulle innebära alldeles lagom till jul och bara EN VECKA efter att jag slutat jobba. Jösses! Nu tror jag ju inte det händer oss också, men det kan ju göra det...

4 kommentarer:

Hanna vilsen i pannkakan sa...

Ja du, Maja kom också tidigare. Planerad att komma till den 10 april, snittet skulle läggas den 3d:je april men Maja hade inte tid att vänta. Hon är född den 1:a april. Jag skulle varit född den 15 januari men jag ville ut den 30 December....bara så du vet ;)

e sa...

*lallalllaaa,lalalla* ;-)

Anonym sa...

Det är väl inte lika vanligt att man föder tidigare som att man går över tiden har jag för mig, men särskilt ovanligt är det förvisso inte :0). Knutteknopp var beräknad till 29 juli, vattnet gick den 24, förlossningen kom igång kvällen den 25 och han är född mitt på dagen den 26. (fast jag var övertygad om att gå lääänge över tiden och i princip aldrig få föda nån gång) Hoppas du hinner landa hemma och pyssla och kanske även fira jul i lugn och ro!!!

e sa...

mbf: Någon vecka i förväg får knodden gärna komma... men jag skulle gärna få vänta till januari iaf. Eller åtminstone tills vi packat upp bebiskläderna ;-)

Nåja, den som lever får se!