torsdag 20 december 2007

Nyfiken i en strut

Iår bestämde jag och Martin att vi inte köper klappar åt varann, utan istället en gemensam - nämligen nya högtalare så vi slipper jätteklumparna som tar upp plats. Dock råkade jag ändå hitta en sak som jag tyckte Martin behövde och därför köpte jag den i julklapp "till husse från Tage". Rimmet var klart men paketet hade jag inte hunnit slå in och för att inte Martin skulle se vad det var i förväg gömde jag klappen bakom mitt pysselskrivbord. Där skulle han ju aldrig snoka!

På själva pysselbordet ligger ett gäng klappar som ska slås in... och däribland en påse med saker till Tages kompisar (och till honom själv såklart). Givetvis kan han sniffa sig till pipdjur även om de ligger i påse och efter att den legat på kökssoffan ett tag var han där och snokade som en galning igår. Idag tog han upp spåret igen och det förde honom alltså till skrivbordet...

Själv stod jag i köket och förberedde maten när jag hör Martin ropa "Nej Tage" och därefter "vad är det här för nåt". Tage hade alltså hittat Martins klapp (som legat i samma påse som pipisarna) och dragit fram den från sitt gömställe! Snacka om att sabba överraskningen!

Det var dock inget pipdjur (till Tages stora besvikelse) utan ett midjebälte att fästa kopplet i så det blir roligare för Martin att ha med Tage ut på löprunda. En julklapp jag tror Tage också kommer att uppskatta när han väl förstår vad det är.

För ögonblicket har Tage lagt ner projektet leta klappar, men jag tror inte för en sekund att jag skulle kunna slå in paketen och förvara dem någonstans där han kommer åt ;-)

(Rimmet var förresten såklart: God jul husse önskar Tage, hoppas den passar runt din mage")

2 kommentarer:

Matilda sa...

Tage kanske helt enkelt ville ge julklappen själv? :-)

Anonym sa...

Smart av Tage! Klart han ville ge julklappen själv! :-)

God Jul och Gott Nytt År! Jag åker imorgon till trakterna där man enbart kan surfa mha gsm-kort, dvs man surfar inte...