torsdag 20 december 2007

Tillökning i familjen

Vi har blivit med micro, helt oväntat. Vi hade visserligen planer på att köpa en (mest för att jag ska kunna värma vetevärmaren, annars hade vi tänkt vänta tills vi kände att vi behövde en) men när jag var o hälsade på familjen HAJ (fast J var inte hemma) igår så undrade H om vi inte ville ha en i julklapp! J hade nämligen vunnit den på företagets jullunch och eftersom de redan har en mer avancerad modell så hade de inte behov av en till. Alltså åkte jag hem med micro på passagerarsätet och M bar in den igår och installerade den på sin hylla.

Det blev jättebra, men jag är så ovan vid den att när jag skulle värma min lunch alldeles nyss tog jag automatiskt fram en kastrull! Vi har iof haft micro förut, men eftersom vi aldrig använde den (mer än till popcorn) gav vi bort den till MoP. Men nu när det såsmåningom blir små matportioner som ska värmas kommer vi säkert att få bra användning för den. Tack HAJ! :-)

Om microkarman är bra för tillfället så är det sämre med bakkarman. Jag tänkte hinna baka lussebullar innan jag åker till jobbet, men degen har inte velat jäsa så nu lutar det åt att den åker in i kylen för långjäsning och så får jag baka den senare istället. Egentligen har jag ju slutat jobba, men jag ska in en sväng och visa lite grejer för hon som ska vikariera för mig. Sen väntar leeeedighet igen!

7 kommentarer:

Hanna vilsen i pannkakan sa...

Tänkte bara säga, tänk på att köpa storlek 50..ALLt annat kommer vara gigantiskt förmodligen även storlek 50
/Hanna nya bilder förövrigt i bloggen..lite skryt.

Anonym sa...

Men.... "Vi har blivit med micro". Jag tyckte jag tog honom till dagis imorse... Men det kanske bara var inbillning.
"hem med micro på passagerarsätet"
Ja, jag säger och det, ni skämmer bort honom, han får sitt i ditt knä på t-banan, och i passagerarsätet!! Hur ska jag nu få in honom i bilburen???
"....och M bar in den igår och installerade den på sin hylla.."

Ja, soff-hyllan är ju hans plats!!

Sorry..... Micro-matte har såååå tråkigt på jobbet....

e sa...

Micro-matte: hehhe, jag tänkte faktiskt också på Micro när jag skrev texten ;-) Men nu är han ju så stor så han kanske förtjänar ett nytt smeknamn... pussgurkan?

Hanna: Här köps INGENTING! Vi har redan femtielva outfits i olika storlekar - från 70-tal och fram till våra dagar :-)

Ina sa...

Alltså. Det där med "köp storlek 50 allt annat är gigantiskt" skulle inte jag skriva under på. INGEN av mina tre ungar har gått att klämma in i en storlek 50!
Med längder på mellan 51-53 cm och vikter mellan 3885 - 4335g så blir 50 för litet.

Det blir väldigt spännande att se vem som bor i din mage!

Micro är dessutom guds gåva till småbarnsföräldrar. Vi använder den nog mer än spisen.

Matilda sa...

Heh, eftersom m&p har din gamla mikro har jag numera (sedan två veckor tillbaka) deras gamla...och har upptäckt hur mycket lättare det är att värma mat och laga gröt. :-)

Unknown sa...

Märtha var ju liten (3200 g) så hon kunde ha 56 men Ingrid (3715) såg ut som Hulken redan på BB när vi försökte få på henne 56. Men som tur är har vi ju ett klädlager att ta av *haha*

e sa...

vi har helt enkelt tänkt ta med ett par olika storlekar till BB... fast jag misstänker att med våra gener så blir det ingen liten knodd.

Matilda: det var ju tack vare att du lärde Martin vattenkokar-gröten som vi gjorde oss av med micron från början! Var det bara ett knep för att starta en kedjereaktion som till slut resulterade i att du fick en micro? ;-)