söndag 10 augusti 2008

Sömn och små gnagare

Skruttungen sov dåligt i natt också. Magen lät lite så han kanske hade ont. Eller så drömde han väl mardrömmar. Hur som helst vaknade han ofta och grät riktigt, inte bara gnydde som han brukar. En gång fick jag gå upp och vagga honom i famnen också, för han ville inte ens ammas. Jag antar att vi inte ska klaga eftersom det inte är så ofta det händer, men ändå. Det jobbiga är att han inte godkänner att bli vaggad när jag sitter i sängen. Då tar han spjärn och försöker ställa sig upp men så fort jag går upp så hans fötter hänger fritt lugnar han sig. Ska det här vaggandet fortsätta får vi nog flytta på spjälisen för nu är det lite besvärligt att baxa sig ur sängen nere i fotändan med en skrikande klimp i famnen. Han närmar sig nog tio kilo skulle jag tro, iallafall känns det så.

Nu sover han desto bättre, drygt en timme trots att vi är inne och inte ute i vagnen där han brukar sova bäst. M håller på att laga mat och jag tar en packningspaus för att fylla i tidrapport till jobbet för extraarbetet hemma. Insåg att jag måste skynda mig att rapportera det innan jag börjar jobba för att kunna få ut det i pengar istället för tid. Vi tänkte lägga hela summan på resekontot innan vi förstår att vi har dom :-)

Klädskåpet och byrån vi hade i hallen (och som vi köpte bara för att de fyllde funktionen och var billiga) har vi sålt på Blocket och det känns riktigt bra att vara av med dem. Jag tror förvaringen i nya lgh kommer att räcka, särskilt nu när vi rensat rätt bra. Känns fortfarande lite konstigt att vara en nykter hamster!

Nu kallar M, maten är klar. Vi kanske hinner äta innan lillprinsen vaknar!

1 kommentar:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Våra sover också oroligt på nätterna den sista tiden. Vaknar upp med tvärskrik eller med gnäll, de drömmer nog en massa.

Lycka till med flytten!