söndag 24 augusti 2008

Jodå, vi lever än

Flytten har gått bra och trots att vi ännu har trettio kartonger kvar att packa upp (Martin räknade, jag hade uppskattat dem till femton...) känns det som vi kommit riktigt långt! Hemmet börjar se beboeligt ut och på dagarna har jag även hunnit med att koppla av med DN och kaffe på uteplatsen. Vi är ute minst två/tre gånger om dagen numera och båda pojkarna verkar stortrivas. Leo sov dåligt de första tre nätterna, men nu verkar det vara lugnt igen.

Nätet funkar dock inte eftersom bredbandsmodemet inte kommit än. Jag har lite lätt abstinens men inte så farligt eftersom jag blev avgiftad under torpvistelsen. Nu passar jag dock på att läsa lite bloggar (och uppdatera själv) hemma hos de andra Krantzarna.

Vi har plockat undan på torpet inför vintern för vi vet inte om det blir fler turer hit nu. Känns vemodigt men skönt att vara här ändå. Solen skiner men vindarna är lite höstkalla. Jag har redan börjat tänka på julpynt men ska behärska mig ett tag till :-)

Inga kommentarer: