söndag 31 augusti 2008

Bla bla bla

Äntligen funkar internet och jag har massor att ta igen. Bebisar kan ha fötts och allt möjligt annat har hänt utan jag har en aning om det. Helgen har dock mest gått åt till att fixa. Handla på Ikea. Montera Ikeamöblerna. Reklamera en av stolarna. Köpa ny bilbarnstol till Leo. Men jag har också hunnit med att gå på tjejmiddag (själv på kvällstid för första gången!) samt fika hemma hos HAJ. Samt träffat på rätt många av grannarna som alla verkar trevliga!

I onsdags och torsdags hade Leo feber och prickarna han hade på halsen spred sig till ansiktet, huvudet och nu benen. Ibland var de röda, ibland syntes de knappt alls, men han verkade inte besväras av dem. Jag ringde sjukvårdsupplysningen och de tyckte vi kunde avvakta. Prickarna har jag dessutom visat upp på BVC tidigare (fast då hade han dem bara på halsen) och de trodde att de bara var såna prickar som bebisar får, ingen allergi eller något annat.

Han har haft dålig aptit också så jag har fått amma massor även dagtid. På nätterna har han vaknat stup i kvarten, varit gasig och flera gången även panikskrikit. Martin har sovit på soffan ett par nätter och tagit morgonpassen så jag fått sova igen lite då.

Nu mår han dock bättre och i morse vaknade han glad (som han annars brukar) för första gången! Han har ätit bra och prickarna är nästan borta. Skönt!

Jag har dock insett att det bara är en vecka kvar på mammaledigheten. EN VECKA!!! Det har gått helt otroligt fort! Tack och lov ska vi ju dela på ledigheten framöver så jag kommer bara att jobba halva veckorna, men ändå. Vad konstigt det kommer att kännas på måndag. Fast lite spännande också!

Inga kommentarer: