tisdag 5 augusti 2008

Vad nu då?

Jösses. Efter att ha sovit uselt igår sover L idag först förmiddag 40 minuter. Sen vaknar han och behöver göra nr 2. Lyckas inte, gråter och har ont. Jag ammar honom för det brukar hjälpa ibland, men då somnar han om och har nu sovit i en timme! Egentligen skulle jag ha varit i stan och lunchat med en kompis nu, men det känns som att lilleman behöver sin sömn. När det började bli dags att ge sig iväg la jag ner honom i sängen för då brukar han alltid vakna... men han fortsatte bara sova. Att köra igång datorn eller dricka kaffe brukar också väcka honom, men nu gör jag båda och han bara slaggar vidare...

Som tur är har kompis J också kids så hon är förstående. De skulle luncha själva så får vi fika sen när jag och L kommer in.

Jag passar på att svara på utmaningen från Ina.


1. Vad åt du till frukost?
Yoghurt och en skiva finsk potatislimpa med leverpastej. Kaffe.


2. Lägg ut den senaste bilden du tagit på dig själv. Obs! Bara du själv får figurera på bilden.
Det är alltid jag som håller i kameran. Nedan ser du varför.


3. Vem fick du ditt senaste sms ifrån?
Mamma


4. Vilken färg har din dator? Alltså skalet...
Svart


5. När var du arg senast?
Igår när jag blev frustrerad över att det är så mycket att packa och göra. Tack och lov har jag en förstående man...


6. Ditt bästa minne från skoltiden?
Måste nog ha varit reklamtimmarna på gymnasiet.


7. Ditt sämsta minne från skoltiden.
Högstadiet. Finns det nån som gillar högstadiet?


8. Yoga eller löpning?
Håller inte på med någondera men skulle nog välja yoga isåfall.


9. Spaghetti Bolognese eller Oxfilé provencale?
Oxfilé. Lätt. Nog för att jag gillar spagetti, men bolognese tillhör inte favoritsåserna.


10. Vilka tidningar läser du regelbundet?
DN och Vi föräldrar. Inredningstidningar köper jag också då och då, men blir alltid besviken...


11. Favoritkaraktär i deckare? Böcker, teve eller film... your choice.
Dr House. Och en gång i tiden Dale Cooper i Twin Peaks ;-)


12. Teveprogram du aldrig missar?
Finns inget. För tillfället har vi inte ens tv men när vi har det spelar vi alltid in och tittar sen. CSI Las Vegas och House tillhör favoriterna. Vi sjunger även med i signaturen till den förstnämnda. Oooh-oooh ;-)


13. Vem är du avundsjuk på? Eller vilka?
Folk som har drivkraften att skriva böcker, inte bara fantiserar om det.


14: Din bästa revanch?
Att jag fick jobb hos bästa kunden efter att ha fått sparken från byrån på grund av "arbetsbrist". Det kändes bra. Inte bara för att jag fick knäppa förra arbetsgivaren på näsan utan för att jag fick ett jobb jag trivs med också.


15. Din bästa chef ever respektive din sämsta?
Bäst hittills är chefen jag har nu. Sämst var nog hon som fick pris för bästa företagare i regionen det året. I motiveringen stod bla att hon var så medmänsklig, men ingen hade pratat med oss anställda ;-)


16. Mat som du aldrig någonsin kommer att äta?
Syrad haj. Det räcker med en gång. Jag säger bara ammoniak och suddgummi så kan ni tänka er resten.


17. Offentlig person som du skulle vilja ta dig ett snack med?
Linda Skugge. Jag skulle vilja veta om hon verkligen menar allvar i allt hon skriver eller om hon mest vill provocera.

18. Kaffe eller te?
Kaffe självfallet


19. Skostorlek?
38


20. Hur ofta är du på IKEA?
En gång i månaden kanske. M avskyr att åka dit så han brukar erbjuda sig att vara hundvakt åt C så A åker med mig istället ;-)


21. Om du hade fem miljoner över... vad skulle du då köpa?
Tid. Jag skulle sluta jobba, starta eget och bara ta roliga projekt! Fast först skulle jag väl lösa lånen på lägenheten förstås...
--------------------------------------------
Och lilleman sover ännu...

Inga kommentarer: