lördag 2 augusti 2008

Miljövänligare än vi visste!

Visserligen tog vi bilen till förlossningen men klimatpåverkan blev visst inte så dålig iallafall. Huddinge är ensamma i världen om att ha en anläggning som förstör använd lustgas! Att utsläppen var dåliga visste jag, men inte att de var så dåliga att ett kilo motsvarar 300 kg koldioxid! Vilken tur att det blev Huddinge och inget annat sjukhus.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=810979

Kanske var det växthuseffekten som BM nr 1 tänkte på när hon undanhöll informationen att det gick att kräma på mer effekt. Fast jag misstänker att hon höll fast vid sin åsikt att jag inte borde ha så ont...

När BM nr 2 kom vid skiftbytet undrade hon förvånat om jag verkligen ville ha lustgasen på lägsta. Jag hade ingen aning om att det fanns mer än av och på, men oj vilken skillnad det blev! Det där med profylaxandning räckte ju en bra bit men jag hade inte velat vara utan lustgasen på slutet...

Inga kommentarer: