onsdag 13 augusti 2008

Bästa sättet att ha ett välstädat skrivbord är att inte ha ett alls

Jag har klurat och klurat på hur vi ska få in datorn i vardagsrummet/matrummet på ett bra sätt. Efter ett tag började jag fundera på ett skåp med utfällbar skiva som blir arbetsyta. Själva datorn kunde stå utanför (i en hurts eller nåt) men skärm, tangentbord osv vore trevligt att kunna dölja när man inte använder dem.

Av en slump trillade jag in på amerikanska IKEA-sidan där de gjorde reklam för PS arbetsbord för laptop. En vit sån skulle kunna funka, om den är tillräckligt hög för skärmen och om skivan känns stabil och bra som arbetsbord. Lustigt nog hittar man inte arbetsbordet om man söker på arbetsplats, men under PS finns den.

Tidigare tänkte jag att vi kanske kunde förlänga en arbetsbänk ut i matrummet och ha datorn där. Det kan också funka men nackdelen är att det stör möbleringen i matrummet lite, plus att när man sitter i soffan kommer man hela tiden att se datorn och det är kanske inte den roligaste vy man kan tänka sig.

Nå, vi får se när vi flyttat och känt in oss ordentligt. Jag och lilleman tog bussen hem idag och jag spanade ivrigt ut genom fönstret när vi passerade nya lägenheten. Uteplatsen var tom så nu har de flyttat ut. Bara två dagar kvar...

2 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

LYCKA TILL med flytten!

maria sa...

ja, lycka till! hoppas allt går bra. och jag förstår verkligen hur skönt det måste bli att slippa trappor när man har barn sovande i vagnen (fast vi har inga trappor, men hon vaknar i princip alltid ändå när man kommer hem om hon har åkt vagn och somnat).