lördag 9 augusti 2008

En vecka kvar nu...

Puh. Lillprinsen sover äntligen efter mycket bängel och gråt. Han brukar sällan vara på det viset utan oftast är han vaken men glad även om han är trött. Men nu var inget bra och somna ville han inte fast han gned sig i ögonen hela tiden. Han såg sig oroligt om i rummet också, så jag misstänker att han reagerar på att det ser annorlunda ut sen vi tagit ner draperiet bakom sängen och packat det mesta. Istället för den vita vägg han är van vid är där nu öppna hyllor och prylar lite här och var (sånt vi inte kan packa ännu) så det är ju annorlunda. Om det är det som är felet så väntar nog några jobbiga nätter när vi flyttat. Men vi får väl hänga upp hans favorittyg över sängen i nya lägenheten så han känner sig mer hemma.

Lättväckt är han också, under det här inlägget har jag redan fått gå in och söva om honom. Tack och lov är han inte så känslig för Tages skall. När han nyss somnat i Martins famn skällde T på nån i porten. Jag gick in för att ta ut T ur sovrummet (även om L är ganska tolerant så har det hänt att T väckt honom) men då barrikaderade det lilla hundskrället sig under sängen och vägrade komma ut ens när jag lockade med kex...

Nu har vi dock fått ut honom och han ligger och vilar på vardagsrumsmattan. Han har reagerat ovanligt lite på flytten, han som annars brukar bli nervös när man packar. Dessutom har han kräkts varje gång vi flyttat (samt första natten M sov över) men stressmagen verkar må bättre nu. Vi hoppas det håller i sig.

Jag ska snart göra lilleman sällskap i sängen men först tror jag T ska få göra ett litet kexsök. Han har haft en tråkig dag, bortsett från besök av C.

Inga kommentarer: