onsdag 10 januari 2007

Thank you for the training, for bringing it to me (sjunges)

Min rygg tackar mig idag, liksom nacken och armarna. Peppade av den goda känslan i både kropp och själ har vi bokat in ett nytt pass redan på fredag. Få se hur länge de goda vanorna håller i sig...

Ikväll är det dags för Bounceföreställningen Gökboet som vi fick i julapp av svärmor. Ska bli riktigt trevligt. Jag såg en annan Bounceuppsättning för några år sedan och den var väldigt bra. Pojkarna ska vara hos hundflickorna under tiden. Jag antar att det blir livat där!

Till helgen är det dags för bröllop (igen, alla gifter sig hela tiden!) och jag har inte bestämt vad jag ska ha på mig. Antingen blir det brun klänning med guldjackan och -skorna samt bröllopssmyckena eller så blir det min blåa tvådelade som jag hade på Inas bröllop i somras. Måste prova och känna efter om den känns för somrig. Till den får det nog bli svarta finstövlarna isåfall.

På söndag ska vi titta på torpet som just blivit ledigt och bestämma om vi vill ha det istället för Rosendal. Det har finare gård med en fantastisk ek men köket är betydligt mindre och jag tror inte det finns någon bakugn. Iof kan man baka rieska i vedspisen också om man lägger lite sten i botten, men ändå. Vi var inne i huset i våras men jag minns inte exakt hur det såg ut så det ska bli bra att få kolla igen. Tror inte det hade någon trapp med tak över som vi har på Rosendal och det skulle jag också sakna om vi bestämmer oss för att flytta. Det är en så mysig plats att sitta på även om det regnar.

Jaja, det ska iaf bli kul att titta på torpet igen och så får vi bestämma oss sen. Rosendal går inte av för hackor det heller. Vi gjorde en snabbvisit där på juldagen och jag fick genast torplängtan. Tänk om man hade en veckas ledighet!

Inga kommentarer: